Dersin Adı | Nesne Tabanlı Programlama I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 106 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım geliştirmenin kapsam ve kavramlarını özümsemenize yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır. Aynı zamanda problem çözümleri için yordamsal programlama lisanının özellik ve yapılarını kullanarak yazılım üretme becerilerinizi geliştirmeye yardımcı olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders size Java gibi yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım üretme ve geliştirmenize ortam sağlayan temel bilgileri kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Değişken, değişken veri tipleri, değişken atama | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 1 |
3 | Seçim, basit seçimler, IF deyimi | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 2 |
4 | Seçim, karmaşık seçim, if` in bool işleçleri ile kullanımı | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 2 |
5 | Seçim, çoklu seçim ve SWITCH deyimi | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 3 |
6 | Yineleme, FOR döngülerinin kullanımı | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 4 |
7 | Yineleme, escape ardışımın kullanımı | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 4 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yineleme, DO döngüleri | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 5 |
10 | Yineleme, WHILE döngüleri | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 5 |
11 | Dizilim, dizilim nedir | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 6 |
12 | Dizilim, dizilim bildirimi | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 6 |
13 | Dizilim, dizilimin tümünün gösterilmesi | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 6 |
14 | Dizilim, dizilim içinde arama | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 6 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). Bölüm 1-6 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Karaçay, T., "Java ile Nesne Programlama", Seçkin Yayınevi (2016). ISBN: 9789750239274 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 129 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | |||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | |||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | |||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | |||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | |||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest